Защо ни правят на маймуни и защо „кьорав карти не играе”?

Влез през Facebook
Вход | Регистрация




 
Препоръчано

Винаги съм твърдяла, че България няма проблем с ромите, има проблем с циганите. Тънката разлика между двата вида е, че първото е състояние на пигментите, а второто – на духа. Онзи дух, който извира от недрата на нашата народопсихология и, който носи така благозвучното име Далавера. Защото, приятели, тя – Далаверата, е навсякъде. Тя е в таксиметровия шофьор, който се прави на ощипан за левче ресто, тя е в „марковите” парфюми пълни с ромски спирт, тя е в „големите промоции” на хранителните вериги, които умело са успели да превърнат иначе хубавата идея на чуждестранните си създатели в българското мото „Ден година храни!”

За да ме разберете по-добре какво имам предвид ще ви споделя една случка от хипермаркет Карфур. Тъй като отдавна съм изгубила доверие в българските търговци, а в Комисията за защита на потребителите никога не съм имала такова, реших, че Карфур е един удачен магазин, от който да си набавя кухненската посуда за новото си жилище.

Тенджера на промоция за 9.55 лв, три ароматизатора на цената на два – пълня количката и си мърморя „Дааа, струваше си бензинът дотук!” Когато се озовах на касата обаче нещата изведнъж замирисаха на балканските тоалетни и бози или казано по нашенски – на цигания! Тенджерата на промоция беше маркирана на редовна цена, трите ароматизатора ми излязоха като за четири, а касиерката съвсем любезно ми обясни, че това не е нейна работа и, ако имам някакви въпроси, да се обърна към гишето за информация. От гишето за информация бяха също толкова любезни и също толкова информирани – не знаели нищо по въпроса, това не било тяхна работа. И така в целия хипермаркет не се намери някой, който да знае! Е, аз знам!

Знам, че големите търговски вериги с нетърпение чакат празниците, че да си измислят фалшиви промоции, знам, че моят случай не е прецедент и че потребителите масово подават сигнали за лъжливите промоции на търговци. Знам също, че по повече от 18 000 проверки е работила Комисията за защита на потребителите през изминалата година, но реални глоби, които да са достатъчно стимулиращи за въпросните вериги да прекратят практиката на фалшивите промоции, така и не са поставени.

Непрекъснато слушаме предупреждения от страна на родните медии за опасни вафли в магазините, но кои са тези вафли, кои са въпросните магазини – ни вопъл, ни стон! Уж все се работи по въпроса, но резултати...йок!

Председателят на комисията Веселин Златев споделя, че хората "масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика.”

Е, приятели, истината е, че трябва да сме пълни глупаци, за да очакваме тази практика да бъде пресечена от някоя българска институция. Единственото нещо, което можем и трябва да правим, докато пазаруваме, е да си отворим и третото око, защото ... “кьорав карти не играе”. 


 

Коментари към "Защо ни правят на маймуни и защо „кьорав карти не играе”?":
 
Copyright © 2010 BEU All rights reserved. | Colocation @ Sofia Data Center RSS BEU.bg